Egy komfortos alternatíva: leteszteltük a Peugeot 208-at

Nyilvánvaló, hogy közel 10 millió forintért nagyobb autót is kaphatnánk, mint egy Peugeot 208-as. Ám egyrészt nem minden múlik a méreten, másrészt a sok hely esetenként még feleslegesnek is bizonyulhat.
Egy komfortos alternatíva: leteszteltük a Peugeot 208-at

Egy kisautónak akkor van értelme, ha az ember nem családos és többnyire a városon belül mozog - és a 208-asunk a teszt során végig jó alternatívának tűnik a kompakt autókra.

Tesztautónk, a topmodell 131 lóerős benzinmotorral és nyolc fokozatú automatikával felszerelve - és ez a hajtáslánc könnyedén repíti. Kissé ugyan morog, de a hang belülről hallgatva már kellemesebb. A nyolcsebességes automatika kényelmesen vált, nyomát sem érezni rajta bizonytalanságnak.

Kérésre sportos, általában kulturált

Sportmódban a 208 szinte agresszíven tép: a kerekek hasítják az aszfaltot, ahogy 8,7 másodperc alatt eléri a 100-at. A maximum sebesség 208 km/óra, ám a futómű és a vezérlés kényelmesebb az ennél alacsonyabb tartományban.

A mindennapokban a 208-as kellemesen, ám folyamatosan rugózik, egy kisautóhoz képest kulturáltan halad. Sajnos ez a fogyasztási szokásairól már nem mondható el: városi forgalomban általában 8 liter körül alakul. Aki kicsit visszafogja magát és inkább autópályán használja, az 6 liter körül úszhatja meg.

Ha már a spórolásnál tartunk, a Peugeot nem vitte túlzásba: a tesztautónk a kiegészítők listáján szinte mindent beikszelt. A legjobban felszerelt “Allure” GT-vonalas csomaggal kombinált, amelyhez további extrák is társulnak. Ezek közül a 3D-térképes navigáció a legdrágább (mintegy 264 ezer forint). A mindennapokban nincs szükség ennyi kütyüre - ám ha a kisautót egy kevésbé felszerelt, nagyobb kocsi alternatívájaként fogjuk fel, a többségük megindokolható.

A belső tér csinosan dizájnolt, aprólékosan kidolgozott. Ami a hely méretét illeti, kompromisszumokat kell kötnünk: 260 liter passzol a csomagtartóba, előre döntött hátsó ülésekkel már kényelmesebb, 1106 literre módosul.

Pakolóteret ugyanakkor a Peugeot bőven kínál: egy lenyíló szelep a középső konzolon például telefontartót rejt, ha valaki az infotainment helyett inkább Google maps-sel követné az utat. Ezen kívül az autó egy óriási kesztyűtartóval is el van látva, tehát mindennek akad helye.

A kis Peugeot-ot vezetni kellemes. Jól néz ki, elegendő asszisztenciát és kellő mértékű örömöt nyújt. Ha nem a topmodellben gondolkodunk, még csak nem is drága: mindössze 5 és félmillió a benzinmotoros változat. Ez 400 ezerrel több ugyan, mint például egy 80 lóerős VW Polo - utóbbiból azonban sok kellemes dolog hiányozna, ami a Peugeot-ban szériatartozék, és amit az ember semmiképp sem szeretne kihagyni.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Kissé merev és feszes, viszont komfortos, csak a kellő mértékben sportos.

Teljesítmény 3/4

1,2 literes, négyhengeres turbobenzinmotor, 131 lóerő (96 kW)

Maximum sebesség 208 km/h

0-100 km/h: 8,7 s

Fogyasztás 1/4

4,4 liter (normál), 6,5 liter (a teszt során)

Ár 2/4

5 és félmillió forinttól, a tesztautó értéke 10 millió forint










Kapcsolódó cikkek

A sportos és a spórolós közt: leteszteltük a BMW X1 sDrive 18d-t

A sportos és a spórolós közt: leteszteltük a BMW X1 sDrive 18d-t

Az új BMW SUV elegáns, analóg és prémiumkategóriához illően borsos árú.

Jóval több, mint haszonjármű: leteszteltük az új VW Caddy-t

Egy igazi klasszikus nagy belső térrel: leteszteltük az új VW Caddy-t

A teherkocsi megbízhatóan, de mégis megújulva hozza a formáját.