Egy autó a mindennapi szórakozásért: leteszteltük az új Mini Coopert

Kevés autó tűnik első pillantásra ilyen megbízhatónak és fesztelennek - ám csak akkor, ha az ember vevő erre a fajta dinamikára.
Egy autó a mindennapi szórakozásért: leteszteltük az új Mini Coopert

A legkisebb Cooper ugyanis épp olyan vad, mint a motor, ami hajtja: egy 135 lóerős, 1,5 literes turbóbenzines.

A szórakozáshoz ennél többre nincs is szükség egy 1185 kilós kisautó esetében. A harmadik mini-generáció legkisebb darabja mindössze 3,85 méter hosszú, az aprócska termet pedig szűkös belső térrel jár együtt. A vezetői ülésben, a szélvédőn át kitekintve azonban nem ez a benyomásunk támad. Az ugyanis kellő távolságban, meredek szögben lett felszerelve.

Ezzel együtt a második üléssor felnőtt testtel nem foglalható el, mert nem biztosít kellő méretű lábteret. A csomagok ugyanakkor kényelmesen beférnek: előre döntött hátsó ülésekkel 713 liternyi hely szabadul fel, míg alaphelyzetben 211 literrel gazdálkodhatunk.

A belső tér kialakítása szokatlan, ám történelmileg indokolható. A BMW-ből újraálmodott mini sokban idézi Morris és Austin eredetijét. Amaz még a 60-as években került forgalomba, kihelyezett fordulatszámmérővel és a műszerfalba épített nagy sebességmérővel. Mára persze mindez digitalizált: egy pirosan megvilágított, felpattintható kapcsoló vette át a csúnya indítógomb helyét is.

A Cooper S vagy Cooper S Works esetében egy 192 vagy 231 lóerős, négyhengeres turbómotor közt válaszhatunk, ebből az “alapdarabból” viszont kispóroltak egy hengert. A háromhengeres így átlagban 7,5 liter benzint fogyaszt.

Szériától függően az autót kérhetjük hatfokozatú váltóval is. Tesztautónk első tengelyét a hétfokozatú duplakuplungos váltó hajtja (637 ezer forintos felárért). Gyorsan működik, különösen a 7000 körüli fordulatszám közelében.

A mini garantálja a mindennapos szórakozást, de 7 és félmillió forintos árával nyilván nem a legkedvezményesebb. Összehasonlításképp ennyiért már jobban felszerelt Suzuki Swift Sportot vagy Ford Fiesta ST-t kapunk.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Vad és kemény futómű, nagy ellenállás vezetés és fékezés során, agilis hátsó

Teljesítmény 3/4

1,5 literes, háromhengeres turbóbenzinmotor

136 lóerő (100 kW)

Max sebesség 210 km/óra

0-100 km/h: 7,9 s

Fogyasztás 2/4

Elfogadható: 5,0 liter (normál), 7,5 liter (a teszt során, kombináltan)

Ár 1/4

7 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 13 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Ford Puma teszt

Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV - Ötlet parádé az utastérben

Az ötletekkel teli Ford Puma, amely dobozt hord a pótkerék helyén

Jóval több, mint haszonjármű: leteszteltük az új VW Caddy-t

Egy igazi klasszikus nagy belső térrel: leteszteltük az új VW Caddy-t

A teherkocsi megbízhatóan, de mégis megújulva hozza a formáját.

Leteszteltük: a Peugeot 508 SW elegáns autó, nagy igényekkel

Leteszteltük: a Peugeot 508 SW szuperelegáns, de még lenne mit csiszolni rajta

Szép dizájn, nagyfokú biztonság és és nagy fogyasztás jellemzi.