Óriás teljesítmény, modortalan külső: leteszteltük a Cupra Atecát

A sportos SUV nem a legelőkelőbb, ám jó választás a maga kategóriájában.
Óriás teljesítmény, modortalan külső: leteszteltük a Cupra Atecát

A Cupra Ateca nem más, mint egy 300 lóerős, pár centivel alacsonyított SUV, deréktetoválásra emlékeztető márkalogóval. Ez elsőre talán egy tuningbalesetnek hangzik, ám a Seat leányvállatának első modellje rácáfol erre: finomabb a mozgása, mint azt a paraméterek alapján feltételeznénk.

Ez a sportos SUV alapvetően nem önálló modell, hanem a sikeres kompakt SUV-Ateca legerősebb verziója. Olyan karosszériát kapunk tehát, ami már régóta az utcakép része. A mindössze 4 milliméterrel süllyesztett padló fel sem tűnik a 4,37 méter hosszú autóban, a négy kipufogócső és a márkajelzés már annál inkább.

A debutáló modell belső terében trendi karbonmintát, alumínium pedálokat és három küllős sportkormányt találunk. Felárért az első üléssort kérhetjük mutatós, egyrészes sportülésekkel, kényelmes oldaltámasszal. A többi már a tipikus, megszokott Ateca.

Szűk kanyarokban tűnik fel a még mindig 1,61 méteres magasság, csakúgy, mint az 1,63 tonnás súly és a kellemetlen igazság: egy kompakt SUV ilyenkor nem a laposabb, sportosabb járművek mozgását végzi.

Ehelyett a gyors kanyarodás és még sebesebb irányváltoztatás tartozik az erősségei közé, amit 19 colos téli gumival agilisan hajt végre, és nem csupán “egy SUV-hoz képest”. A vezérlése tűpontos célmeghatározást tesz lehetővé, habár kívánatos lenne a több feedback és a nagyobb ellenállás is.

A sportautót vezetők ismerik ezt a hajtásláncot: a 2 literes, négyhengeres benzinmotor hétfokozatú, dupla kuplungos sebváltóval gyakorlatilag ugyanaz, mint amit kompakt sportautókban, így a VW Golf R-ban és az Audi S3-ban találnánk. Az Atecában az aggregátor 300 lőerőt és 400 nm-es forgatónyomatékot generál mind a négy keréknek. A hajtómű természetét a fordulatszám határozza meg: 2500 alatt az Ateca szinte hallhatatlanul és elfogadható étvággyal halad, afölött azonban zajossá válik.

A finom technikáért és az opcionálisan választható, fiatalos szemtelenségért legalább 15 millió forintot kell kifizetnünk. Ezért azonban mindent megkapunk, ami lényeges - azzal a tudattal együtt, hogy az Atecával összehasonlítható power SUV-ok ennél drágábbak lettek volna.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Súlyához képest agilis

Teljesítmény 3/4

2 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor

300 lóerő (221 kW)

Max sebesség 247 km/h

0-100 km/h: 5,2 s

Fogyasztás 2/4

7,4 (normál), 8,1 (a teszt során, visszafogottan haladva)

Ár 2/4

15 millió 200 ezer forinttól, a tesztautó értéke 19 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket

A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket

A nagyra nyíló hátsó ajtónak köszönhetően az új Hyundai igazi egzotikum a kompaktosztályban.

Leteszteltük a Nissan Juke-ot

Négy felnőttnek és három italtartónak: leteszteltük a Nissan Juke-ot

A második generáció elődjére hasonlít, de lényegesen praktikusabb és biztonságosabb

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

A Fiat 500-as sokak szívügye, még akkor is, ha a technológiája nem állta ki az idő próbáját.