Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV - Ötlet parádé az utastérben
Hogy a teszt teljes legyen: a friss Ford Puma műszaki dolgaira kíváncsi, akkor ebben a cikkben talál tapasztalatokat és érdekességeket. Most a belső lesz kivesézve, és nem véletlenül kap ez a rész külön cikket, mert a legfrissebb Ford belsejében rengeteg ötlet található.
A csomagtartó erős műanyag padlója két szinten állítható, így mélyebbről és magasabbról is ki lehet emelni a csomagokat. A Ford újítása, hogy a megszokott pótkerék helyére betett egy 80 literes tárolót. Aminek a mérete 763 x752 x305 mm.
A műanyag doboz részt vesz az ütközési energia elvezetésében is, ezért cserélhető. Bele lehet állítani magasabb szobanövényt és kiránduláson remek tárolója a koszos túracipőknek. A lényeg, hogy könnyen tisztítható és a víz leengedhető belőle, mert dugó került az aljára.
Az ötletes tárlóért cserébe búcsút mondhattunk a pótkeréknek. Ami csak akkor kellemetlen, ha lakott területtől távolabb kapunk defektet. A mentsvárat a defekt mentesítő hab és az erős oldalfalú gumi biztosítja.
A praktikusság nem ért véget, mert lecipzározható és mosható üléshuzatokat kapott a Puma. (Az összes ülés!) Ami extra, hogyha megunja a család a huzat színét, mintázatát, akkor kicserélheti.
Az autó méretéhez méretéhez képest nagy a csomagtartó (465 L), ami a hátsó ülések eldöntésével 1216 literre bővíthető. Jobban visszaadja a méreteket, ha tudjuk, hogy mekkora pakkot lehet a lehajtott ülésekre betenni: 112x97x43 cm a csomag befoglaló mérete.
Kényelem terén találni ügyes dolgokat, például az első üléseknek a masszázs funkcióját. A vezérlés az ülés oldalán elhelyezett gombbal történik. Miután hozzáértünk, a műszerfalon megjelenik a kép, hogy melyik területen, milyen formában kényeztetheti magát a sofőr vagy az utas.
Hátul papíron három személyes az ülés, de hosszabb távon szerencsésebb két felnőttben gondolkodni. A hátsó ülőlap egy kicsit rövid és magas, ezért 185 centi fölött a térdeknek a helye passzos.
A fiatalos autó leginkább párban élőknek vagy egy-két kisebb gyermeket nevelő családoknak ajánlott. Nekik a megszokott kisautók helyett jó lehet a praktikusabb Puma. A fiatalossága miatt lehet, hogy az 50 felettieknél lesz népszerű, akár a Toyota C-HR vagy a Nissan Juke.
Benedek Attila
Fotó: Ford, a szerző