Egy megemelt törpe a mindennapokra: leteszteltük a Toyota Aygo-t

Kívülről frissnek tűnik a Toyota Aygo, ami 2018-as ráncfelvarrása során új, peckes orrot kapott. A motorháztető alatt azonban nem sok mindent találunk: a technika és a belső tér a Toyota legkisebb autójában ma már kissé porosnak hat.
Leteszteltük a Toyota Aygo-t

Az utasok keskeny és gyenge integrált üléseken utaznak, miközben műanyag felületekre néznek. A szellőzőnyílásokban egyszerű műanyag golyók irányítják a légáramlatot. A kerekded display a sofőr előtt a kormányoszlop mozgatásával emelkedik és süllyed, ami pragmatikus, ám nem túl elegáns megoldás. A csomagtartót mindössze egy vékony vászon fedi, ami egy kalapot is alig bír el, de legalább spórol a súlyon és a költségeken.

Újdonság a 2018-as ráncfelvarrás óta az infotainment beépítése, ami az okostelefonokat Apple Carplay vagy Android Auto használatával köti be. Ez okos húzás, mert a touchscreen kevesebbe kerül és tovább marad technikailag fejleszthető, mint egy integrált GPS. Az ember egyszerűen csatlakoztatja az okostelefonját és már streamelhet vagy navigálhat is. Sajnos nem teljesen balesetmentesen: a Samsung-telefonunkon a rendszer többször is lefagy, míg az Apple megbízhatóan működik.

Régi ismerős a Toyota sokat bizonyított, háromhengeres és csupán 72 lóerős benzinmotorja. Éveken át a hatékonyság mintaképe lehetett, ám a mai üzemanyag-takarékos motorokkal már nem veheti fel a versenyt. Az alig 6 literes fogyasztás városi forgalomban mindenesetre még elmegy.

A vezetési élmény nem rossz: lágy rugózás jellemzi és szigorú ESP tartja kézben, ami igazi “safety first" vezetési stílust biztosít. Ehhez jól passzol a könnyed, ám valamelyest bágyadt vezérlés. Hangszigetelésben az Aygo behozta a lemaradását, a 2014-es gyártmányhoz képest kellemesen csendes.

Az autóban így a legfontosabb biztonsági elemek szériatartozéknak számítanak, de a többihez is jó áron juthatunk hozzá: a 122 ezer forintos “Safety sense” csomag magába foglalja az automata vészféket és a frontális ütközésjelzőt épp úgy, mint a nyomkövetési asszisztenciát, ami sajnos sokszor irányt téveszt.

Az Aygo alapára így 3 és félmillió forint körül alakul, ám az alapverzió csak a legszükségesebbeket tartalmazza. Említésre méltó az X-play vagy X-play club felszereltség biztonsági csomaggal és parkolási segéddel. Az ötajtós verzió közel 5 millió forint.

Összességében az Aygo egy praktikus városi autó maradt az osztályára jellemző hátulütőkkel. Mellette szól a problémamentes vezérlés, az alacsony fenntartási költség és talán némileg a vezetési élmény is.

Értékelés:

Vezetési élmény 2/4

Könnyed, kissé pontatlan vezérlés. Városba alkalmas.

Teljesítmény 1/4

1 literes, háromhengeres benzinmotor (72 lóerő, 53 kW)

Max sebesség 160 km/óra

0-100 km/h: 14,2 s

Fogyasztás 2/4

4,11 liter (normál), 5,6 liter (a teszt során)

Ár 2/4

3 millió 600 ezer forinttól

A tesztautó értéke 5 millió 300 ezer forint

Kapcsolódó cikkek

Egy SUV a szép dolgok kedvelőinek: leteszteltük a DS3 Crossbacket

Egy SUV a szép dolgok kedvelőinek: leteszteltük a DS3 Crossbacket

A tehetős, de kis parkolóhellyel bíró városiak új kedvence lesz.

Több vásárlót érdemelne: leteszteltük a Jaguar XE-t

Középkategória, de nem mainstream: leteszteltük a Jaguar XE-t

Az eladások nem ezt tükrözik, de az Audi és a BMW méltó versenytársa lehetne.

A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket

A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket

A nagyra nyíló hátsó ajtónak köszönhetően az új Hyundai igazi egzotikum a kompaktosztályban.