A sportos és a spórolós közt: leteszteltük a BMW X1 sDrive 18d-t

A ráncfelvarrásról elmondható, hogy nem mindig néz ki utána jobban a páciens, mint előtte. Ez ugyanígy érvényes az autókra is: valójában a belső értéken múlik az egész.
A sportos és a spórolós közt: leteszteltük a BMW X1 sDrive 18d-t

A BMW jó tulajdonságai közé sorolható, hogy a dizájnerek visszafogták magukat, elegánsan frissítették fel a 2019-es kompakt SUV-ot.

Kellően motorizált, kellően takarékos

A hétköznapi teszt során a dízeles sDrive18d elsőkerékhajtással halad. Papíron csak 4,5 liter üzemanyagot igényel 100 kilométeren, közel fél literrel kevesebbet, mint összkerékhajtással. Sajnos, a hétköznapokban ez nem mindig érződik. Rövid szakaszokon, alacsony hőmérséklet mellett általában 7 liter fölött alakul a fogyasztás, a teszt során az átlagunk 6,4 volt. Egy 1,6 tonnás SUV esetében ez rendben is van, de egy limuzin vagy kombi esetében már nem lennénk tőle lenyűgözve.

A többi jellemzőtől már annál inkább: a 150 lőerős dízelmotor a 350 Newtonméteres forgónyomatékkal tökéletesen működik, a nyolcfokozatú automatikua a tesztautóban észrevétlenül és pattogósan vált még a gyorsabb kiruccanások során is. Az X1 a BMW-kre jellemzően feszesen rugózik, csak kicsit szaggat a gyorsabb kanyarokban, a vezérlés is kézreálló.

Ám a SUV csak SUV marad. A BMW-ben 4,45 méteres hosszhoz 505-től 1550 literig terjedő kapacitást kapunk a csomagtartóban, ahol okosan elhelyezett horgok tartják a helyükön a csomagokat. Hátul elegendő hely jut az utasok fejének és térdének is.

Elől az ember a BMW-re jellemző intim helyzetben foglal helyet. Szokatlan látvány fogadja: az X1-hez analóg eszközöket kapunk, az opciók közt nem szerepel digitális display. Az információmennyiség azonban így sem csökken le annyira, hogy az zavaró legyen, hiszen az infotainment kifogástalanul működik a háromgombos szabályzóval is. Tesztautónkban azért kötelező elemként head-up-display is található, ami a legfontosabb információkat a szélvédőre vetíti.

Ehhez társul a rengeteg műanyag, mutatós fa, szépen krómozott felületek és precízen elhelyezett varrások. A kapcsolók és a gombok értékesnek hatnak. Jól érezzük magunkat az X1-ben, az első ülésen épp úgy, mint hátul - de mindezt el is várhatjuk egy prémium kategóriába törekvő kompakt SUV-ban.

Ha minden extrára befizetünk, az X1-es ár 20 és félmillió forint körül alakul. A konkurencia épp ilyen drága, dehát kit vigasztal ez? Ugyanakkor, másfelől nézve: kit zavar ez? Legfeljebb a nagyon márkahű vásárlókat.

Autogramm

Vezetési élmény 2/4

Sportosan feszes, egy SUV-hoz képest rugalmas, jó vezérlés. Nem túl komfortos.

Teljesítmény 3/4

2 literes, négyhengeres turbódízel

150 lóerő (110 kW)

Max sebesség 205 km/óra

0-100 km/h: 9,4 s

Fogyasztás 2/4

4,5 liter (normál), 6,4 liter (a teszt során)

Ár 2/4

12 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 20 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

Egy komfortos alternatíva: leteszteltük a Peugeot 208-at

Egy komfortos alternatíva: leteszteltük a Peugeot 208-at

A Peugeout új kisautója még sportossá is válik, ha épp ez a kívánságunk.

Leteszteltük a Nissan Juke-ot

Négy felnőttnek és három italtartónak: leteszteltük a Nissan Juke-ot

A második generáció elődjére hasonlít, de lényegesen praktikusabb és biztonságosabb

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

A Fiat 500-as sokak szívügye, még akkor is, ha a technológiája nem állta ki az idő próbáját.