Városban zöld, autópáyán sportos: leteszteltük a BMW 2 Active Tourer-t

Az új BMW megjelenésével a kompaktautók világa valamivel komplikáltabbá válik. Vajon kinek kellett egy hátsókerék-meghajtású autó, ami méreteiben a VW Golfot idézi?
Leteszteltük a BMW 2 Active Tourer-t

A 4,34 méter hosszú 2es Active Tourer 225xe-ként, hátsókerék-hajtással már régóta elérhető: a plug-in hybrid variáns 225xe-nél a BMW az összkerékhajtást az elülső tengelynél elhelyezett benzinmotorral és a hátsó tengelynél használt e-motorral kivitelezi. Ha az akksi tele lett töltve, a 1,5 liter benzint megspórolhatjuk.

A 65 kilowattos, azaz 88 lóerős jármű a sportos utazás kedvelőit nem fogja kielégíteni. Városi környezetben ugyanakkor a dolog kitűnően működik - és a csatlakozós hibrideknél általában ez a lényeg. A BMW az elektromos hatótávolságot 57 kilométerben határozza meg. A gyakorlatban a (nettó) 8,8 kWh-s méretű akksival 38 kilométert tudunk megtenni.

Kellemes, hogy habár a légkondira szükség lenne, tisztán e-módban a benzinmotor ténylegesen be sem kapcsol. Vegyes üzemmódban a 224 lóerős rendszerteljesítményű hybrid elsődlegesen az elektromotort használja, ám legkésőbb 90 kilométer/óránál újra belép a 136 lóerős benzinmotor.

Aki teli akksival gyorsan átrobog a városon és a vidéki utakra korlátozza az autózást, az kevesebb, mint 4 literes fogyasztással számolhat. Ha valamivel több időt töltünk az autópályán, ez 5 literre módosul. Ha lemerülünk, körülbelül 2 literrel számolhatunk mindemellé, hiszen egyelőre csak az elindulás, a visszafogott haladás és a parkolás működik elektromosan. A töltés az otthoni konnektoron vagy a töltőállomásokon is lehetséges.

A magányos autóutakon az Active Tourer kifejezetten hangulatos, habár erőteljesen hintázik az egyenlőtlenségeken áthaladva, és a fékpedálok nyomáspontja is meghatározatlan. A vezérlés ugyanakkor direkt és precíz. A sofőr meglehetősen magasan ül. Az első sorban kiadós a hely, a másodikban éppen csak elég - a csomagtartót illetően pedig autónk 400 és 1350 liter közti kapacitással bír. Aki tisztán benzinmotoros változatot választ, 130 literrel több helyet és nagyobb tankot kap mindehhez.

Értékelés

Vezetési élmény

Direkt és feszes, igény esetén tisztán elektromos hátsótengely-hajtással

Teljesítmény

1,5 literes, háromhengeres benzinmotor

136 lóerő (100 kW), e-motor 88 lóerő (65 kW)

Max sebesség 202 km/óra

0-100 km/h: 6,7 s

Fogyasztás

1,9 (normál), 3,9 (a teszt során)

Kapcsolódó cikk:

Így befolyásolják a színek az autók eladhatóságát

Kapcsolódó cikkek