A kis Audinak hat sarka van: leteszteltük az Audi A1 35 TFSI-t

Az Audi kicsit olyan, mint a Volkswagen-gyár szép lánya: prémiumválasztás a tömegpiac számára. A cég technikailag minden szegmensben hasonlót kínál, az Audi A3 és a VW Golf hasonlóan működik, mint az Audi 1 és a VW Polo.
A kis Audinak hat sarka van: leteszteltük az Audi A1 35 TFSI-t

Ám a szépségnek megvan az ára, így az A1-et vezetők többet fizetnek még a Seat Ibiza tulajdonosainál is. A nyomás tehát ott van az A1 35-ösön, hogy bizonyítson a hétköznapokban. A sikkes S-vonalas kialakításhoz 150 lóerős benzinmotor és hétfokozatú duplakuplungos hajtómű tartozik.

A motor viszonylag jól teszi a dolgát. Elegendő erőt szolgáltat alacsony fordulatszámon, ezért az ember alkalmanként felteszi a kérdést, miért vált olyan gyakran alacsonyabb fokozatra? Ám összességében nem rossz a kombináció, és passzol a sportos futóműhöz, amit tesztautónk használ. A karosszériamozgás így minimális marad, a vidéki utakon a kis Audival élmény közlekedni. Sokáig marad neutrális, a bukkanókon is könnyedén gördül át.

Ezzel együtt mégsem egy komfortcsoda ez az A1-es: már körülbelül 140 kilométernél kellemetlenül hangossá válik. Ez pedig már csak azért is szomorú, mert különben jól bírná a hosszú utakat. Stabilan halad, utasként és sofőrként is kényelmesen ülünk benne. Elegendő a lábtér, még ha a fejünknek kissé szűkös hely is marad, különösen magasabbak számára, és a középső alagút is zavaró tud lenni.

A 335-től 1090 literig terjedő csomagtér egy kisautó esetében nem rossz, de különösebben nem is jó. Tárolóhelyből sem akad túl sok. Ami a dizájnt illeti, az A1-esben sok minden hatszögletű a hűtőrács formájára emlékeztetve. A kezelőfelület és a karfák kellemesen alábéleltek, de még így is túl sok a műanyag.

A kidolgozottsága meggyőző, a kormánykereket is jó érzés fogni. Ehhez modern infotainment és GPS, valamint egy 10,1 colos, nagy display és egy hasonlóan nagy digitális sebességmérő tartozik - mindkettő összesen több mint 1 millió forintba kerül. Mégiscsak Audi ez a kisautó.

És az ár is inkább a kompaktautó-kategóriában kezdődik. Már az induló modell is 7 millió forint, tesztautónk értéke minden extrával együtt több mint 14 millióra rúg. Aligha kerül ebben a kategóriában bármelyik autó ilyen sokba. Akárhogyis: aki kész ennyit kiadni érte, egy korrekt autót kap a pénzéért. Mégis jobb döntésnek tűnne egy a kevésbé szép lányok közül.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Sportos, stabil és megbízható. A komfortszintje éppen csak tűrhető

Teljesítmény 3/4

1,5 literes, négyhengeres, 150 lóerős (110 kW) benzinmotor

Max sebesség 222 km/óra

0-100 km/h: 7,7s

Fogyasztás 2/4

5,1 liter (normál), 6,8 liter (a teszt során)

Ár 1/4

7 millió forinttól

A tesztautó értéke 14 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Nem lesz közönségkedvenc: leteszteljük a Mazda 3-at

Hiába álomszép a Mazda 3, jó eséllyel nem fogunk beleszeretni

A japán autó belülről már nem ilyen imponáló, de van, ami flottul működik.