Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

2020 a plug-in-hybridek éve lesz. A kétszívű autók környezetvédelmi hasznáról vitatkozhatunk, de a gyártó és vevők felé hasznuk egyértelmű: a céges autók beszerzői például a listaárhoz képest mindössze fél százalék adót fizetnek az autók után, amik egy jó szakaszon elektromosan haladnak.
Leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Egy Open Grandland X Hybrid4 így annyiba kerül, mint például egy hagyományos, 130 lóerős Opel Astra. Míg azonban az utóbbi kilométerenként 101-99 gramm szén-dioxidot pufog ki, a Grandlandnál ez az érték mindössze 36-34 gramm, ami lényeges különbség.

Sportos utazási feltételek

Ám az X Hybrid megalkotásához az Opelnek más indoka is akadt: egyre többen igényeltek összkerékmeghajtást a kompakt SUV Grandlandhoz. Ezt a kérést most elektromos hátsó tengellyel teljesítették, amihez egy 113 lóerős elektromotor kapcsolódik. Ezen felül a Grandland X Hybrid4-esében még egy 1,6 literes, 200 lóerős benzinmotor, valamint egy 110 lóerős e-motor is dolgozik. Mindkettő a nyolcfokozatú automatikán át fejti ki az erejét az elülső tengelyen.

A trió összesen 300 lóerős teljesítményt és 520 Newtonméteres összfordulatszámot produkál - ezek egy erős dízelmotor értékei. Az első elektromos Opel így a legerősebb modellé vált a márka kínálatában. Százra 6,1 másodperc alatt gyorsul, maximum sebessége 235 km/óra. Ezek sportos modellre vallanak, amit az Opel az opcionális választható, 106 ezer forintos fekete lakk motorháztetővel is kihangsúlyoz.

Ezek után nem csoda, hogy a Hybrid nem egy lassú és nehézkes jármű - ám mégis egy jó teljesítményű SUV marad, aminek a súlypontja is relatíve magasan fekszik. 1,9 tonnás súlyával ráadásul 300 kilóval több, mint az eddigi legnehezebb Grandland X. Ezt az ember meg is érzi, hiába segít az összkerékhajtás, hogy a SUV sebesen vegye a kanyarokat.

A sofőr négy vezetési mód közül választhat. Ezek közül az elektro-módban a SUV tisztán elektromossággal halad, míg a hybrid program mindhárom motort olyan takarékosan használja, amennyire éppen lehetséges. Aki erdei utakon, sárban vagy épp hóban halad, az az összkerékmeghajtású programot választhatja, ami a tengelyek tökéletes összjátékát eredményezi. Ám a csúcsteljesítményt, a 300 lóerőt csupán sportmódban produkálhatjuk.

Az Opel normál fogyasztását 100 kilométeren 1,6 literben határozta meg. Ez a szám azonban csak irányadó, hiszen sok múlik a plug-in hybrid kihasználtságán. Aki gyakran utánatölt és szinte mindig elektromosan vezet, az még kevesebb benzinnel is megúszhatja. Ilyen volt ami tesztutunk is, sok emelkedővel és alacsony külső hőmérséklettel, ami alapján nehéz következtetéseket levonni.

Az mindenesetre említésre méltó, hogy a fogyasztásunk így is 5,3 liter és 1,0 kilowattóra körül alakult 100 kilométeren - utunk nagy részét ráadásul közel üres akksival teljesítettük. Így tehát elmondható, hogy a Grandland X Hybrid4 a hétköznapokban, üres akksival is kevesebbet fogyaszt, mint egy 300 lóerós, 1,9 tonnás benzinmotoros.

De vajon megéri nekünk mindez? A legalacsonyabb összkerékhajtású verzió ára 18 millió forint, míg az áprilisban megjelent, elektromos hátsó tengely nélküli változat 15 és félmillió forint - ami még mindig sok pénz egy kompakt SUV-ért.

Kapcsolódó cikkek

Egy SUV a szép dolgok kedvelőinek: leteszteltük a DS3 Crossbacket

Egy SUV a szép dolgok kedvelőinek: leteszteltük a DS3 Crossbacket

A tehetős, de kis parkolóhellyel bíró városiak új kedvence lesz.

Leteszteltük a Toyota Aygo-t

Egy megemelt törpe a mindennapokra: leteszteltük a Toyota Aygo-t

Takarékos városi autó, ami azonban technikailag kissé elavult.

Áram nélkül csak egy szomjas svéd: leteszteltük a Volvo XC40-et

Áram nélkül csak egy szomjas svéd: leteszteltük a Volvo XC40-et

A svédek legkisebb SUV-ja túlmotorizált, de legalább 50 kilométerig elektromos.