Ford Kuga PHEV teszt - Új srác a klubban

A kék ovál idei termék offenzívájának talán legfontosabb darabja az új Kuga. Ezzel a modellel a Ford minden motor és hajtás módot ki tud elégíteni. A legizgalmasabb és a legzöldebb hajtáslánccal tettük próbára.
Ford Kuga PHEV teszt

Az újdonság legkülönlegesebb része a hajtáslánc, aminek természetesen külön cikket szenteltünk. A Kugának meglehetősen nagy a fontossága Európában, ugyanis felénk ebből a modellből fogy a legtöbb. A Fiesta és a Focus után.

A márka arculatba jól illik a Kuga és ebbe a modellbe is bele lehet látni a Porsche Macant, akár a Pumábal. Az autó külseje egyébként karakteres, nem veszik el a konkurens suvok között. A hossza pont abba a méretosztályba esik (4,6 m), amely parkoláskor és városban még nem zavaró. Az elődhöz képest 44 milliméteres a szélesség növekedése, hosszban pedig 89 mm.

Az adatok is mutatják, hogy a térből a fülkében sincs hiány. Az utastérben jól el lehet férni és a csomagoknak is elegendő a hely. A raktér mérete az előre-hátra mozgatható hátsó üléseknek köszönhetően változtatható (475-645 L). A Ford a praktikumot ezen a területen sem hagyta ki: az ülések támlája könnyedén eldönthető az ülőlap oldalán lévő karral. A könnyű kezelhetőséget fokozza, hogy a csomagtartóban lévő gombokkal is dönthető az ülés. A kalaptartó együtt mozog a csomagtartó ajtóval, így a pakolást nem akadályozza.

Hátul egyetlen problémát találtunk: a csomagtartó padlója alatt, nem találtak helyet az autóhoz járó töltőkábeleknek. Ezért folyamatosan a nagy térben hánykolódnak. Ennek az oka, hogy VALÓDI pótkerék található csomagtér aljában, nem pedig tömítőhab és kompresszor. Vagy virsli méretű mankókerék. Ez a magyar viszonyokat ismerve, igen jó választás.

A hátul helyet foglaló magasabb embereknek a térdei 4-5 centire találhatók az első ülés háttámlájától. Viszont a hátsóülés ülőlapja, lehetne egy kicsit hosszabb. Hátul nincs USB port, csak 220-as csatlakozó. Elöl a hagyományos USB kimenet található, és fölötte egy USB C típusú, plusz 12 voltos csatlakozó a könyöklő alatti tárolóban. Az ide betett elosztóval lehet még táplálni a másik mobilt vagy táblagépet.

A fedélzeti elektronika gyorsan kapcsolódik az Android Auto segítségével a telefonhoz, és a rendszer jól használható. Remekül működik az autón keresztül történő biztonságos telefonálás. A központi kijelző még mindig csak a főbb nyelveket érti, a magyart nem. Ellenben gyors, könnyen kezelhető és rábírja a felhasználót a nem beszélt angol vagy német nyelv alap szavainak az elsajátítására. A navigáció is jól működik és egyszerűen kezelhető.

Hasznos dolog a főbb menet adatokat és navigáció jeleit a vezető elé vetítő technika (HUD). Aki magasabb - kb. 185 centitől felfele - annak pechje van. Ugyanis a vezető ülést nem lehet elég alacsonyra állítani, így ha a magas ember meg akarja nézni a HUD vetített képét, akkor lentebb kell húzódnia. Átlagos magasságúaknál vagy alacsonyabbaknál ez nem gond, mert a vetítési magasságot pont rájuk szabták.

Az utastér a Ford színvonalat hozza, a vízválasztó pont a könyöklő magassága, alatta átlagos minőségű műanyagokat találni, fölötte puhákat és jó tapintásúakat. Az ajtóborítások gyémánt mintás díszítést kaptak.

Amit fel lehet hozni a fülke ellen az a színválasztás: sötét szürkében pompázik minden. Feldobja a műszerfalat a szál csiszolt fémnek látszó, valószínűleg műanyag betét. A színvilág nem túl szívderítő, viszont az összerakás minősége teljesen rendben találtatott,: sehol nem lehetett hallani zörgést vagy nyöszörgést és jók az illesztések is.

A praktikus megoldások folytatásával zárjuk a tesztet: a hátsó ülések támlájának a döntésénél a biztonsági övet ügyesen megvezetik, így nem kell a visszaállításnál a beakadástól vagy a csavarodástól tartani. Megtalálható az ajtóknál előbukkanó élvédő és a tanksapka nélküli, bolond biztos tankoló nyílás. A motortér nyitása az utastérből két mozdulattal végezhető, aminek előnye, hogy utána csak fel kell emelni a tetőt, nem kell a kallantyút keresgetni, majd ujjal elhúzni. A hátsó ülések háttámlája fokozat nélkül dönthető, ez is okos ötlet, mert kényelmesebbé teszi az utazást.

Benedek Attila

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5

Hossz/szél./mag.: 4614/1883/1678 mm

Motor: 2487 cm3, + villanymotor: összte1jesítmény: 225 LE

Gyorsulás (0-100 km/h): 9,2 s

Ár: 13 110 000 Ft (Alapár: 12 530 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft

Kapcsolódó cikkek

Kompromisszum a terepjáró és a városi suhanás közt: leteszteltük a Jeep Compass Trailhawk-ot

Kompromisszum a terepjáró és a városi suhanás közt: leteszteltük a Jeep Compass Trailhawk-ot

Mutatós és robosztus az új Jeep, de offroadernek talán nem a legjobb választás.

Ford Puma teszt

Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV - Ötlet parádé az utastérben

Az ötletekkel teli Ford Puma, amely dobozt hord a pótkerék helyén