Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

Az autógyártók általában 6-8 évente újítják meg a modelljeiket. Kivétel a Fiat: a Puntót 2005-től 2018-ig építették az olaszok, míg a Fiat 500-as 2007 óta van jelen a piacon.
Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

A retro modellt a cég csak a szükséges mértékben újította fel, hogy ismét megfeleljen a törvénybeli előírásoknak. Így lett szériatartozék az ESP, a nappali menetfény és az abroncsnyomás-ellenőrzőrendszer az autóban.

Retróautó a városi párocskáknak

A retródizájnon nincs mit feljavítani. Különösen igaz ez az exkluzív tesztautónk, a “Spiaggina ’58” esetében. Ám ezzel a Fiat belső tere már nincs összhangban. A display digitális kijelzői hangulatosak, ám a műanyag felületek olcsónak tűnnek. Még akkor is, ha krómozott vagy lakkozott benyomást hivatottak kelteni. Ez a tudatos lepattantság a kisautókban eléggé bevett dolog, ám nem passzol a Fiat Cinquecento életstílus-ígéretéhez.

A helykínálat végképp beteszi a kaput: a 2+2 üléses autót ugyanis városi pároknak találták ki. A hátsó ülés nehezen elérhető, de ha mégis sikerül, akkor sem támad kedvünk rajta letelepedni. A 185 literes csomagtér sem túl sok - és a Fiat 500-as cabrio esetében bepakolni is igen nehéz, mivel elég kicsi fedél tartozik hozzá.

A Fiat 500-as nem halad olyan szerényen, ahogy azt elvárnánk tőle: indításkor döcög, a kanyarokban dülöngél. Ezt kiegyenlíti azonban, hogy a kátyúkat és a macskaköveket utasként alig érezni. A szervókormánynak hála a kis karosszéria magabiztosan manőverezhető a sűrű városi forgalomban, legalábbis “normál módban”.

Habár a Fiat 500-as korszerű megoldásokat kínál az okoseszközeink csatlakoztatására, a vezetési asszisztencia szinte teljességgel hiányzik belőle, még a vészfékrendszer is. Maga a motor is rusztikus darab a 69 lóerős teljesítményével. A fogyasztás még elfogadható, körülbelül 6,4 liter 100 kilométeren.

Összességében a Fiat 500 még mindig sokak szívét nyeri el, ám a technológiája mára kissé elavult - és nem feltétlenül passzol a magabiztos árhoz.

Autogramm

Vezetési élmény 1/4

Kissé döcögős és érzéketlen, kanyarokban túlságosan dülöngél - ehhez képest azonban kényelmes

Teljesítmény 0/4

1,2 literes, 69 lóerős szívómotor (51 kW)

Max sebesség 163 km/óra

0-100 km/h: 12,9 s

Fogyasztás 2/4

5,5 liter (normál), 6,4 liter (a teszt során)

Ár 2/4

4 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 7 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Több vásárlót érdemelne: leteszteltük a Jaguar XE-t

Középkategória, de nem mainstream: leteszteltük a Jaguar XE-t

Az eladások nem ezt tükrözik, de az Audi és a BMW méltó versenytársa lehetne.

Csak mellékállásban e-autó: leteszteltük a Porsche Taycan-t

Csak mellékállásban e-autó: leteszteltük a Porsche Taycan-t

Az új Porsche elsősorban sportautó, de még milyen!

A kis Audinak hat sarka van: leteszteltük az Audi A1 35 TFSI-t

A kis Audinak hat sarka van: leteszteltük az Audi A1 35 TFSI-t

Olyan, mint egy VW Polo, csak drágább. De vajon sportosabb is?